sorry, I'm strong...


disaat semua orang dilamun cinta sesama manusia
aku masih ditakuk lama..
bagaimana? aku tidak punya teman istimewa.
ketika manusia seronok berbicara tentang cinta
aku memulakan hujah, cinta kalian tidak akan kekal lama.
bila ditanya,tidakkah kau sunyi hidup sendirian?
aku bilang, "cukuplah hanya Allah S.W.T  bersamaku."


ah..bilang saja kamu tidak laku..tiada lelaki yang mahukan kamu.
bukan kah begitu yang sebetulnya?
aku mendiamkan diri...
bukan kerana apa yang disangkakn itu betul,
bukan pula aku tidak mampu memberi jawapan.


kenapa perlu berbangga dengan hubungan yang belum sempurna?
kalian belum diakad menjadi pasangan halal disisi Tuhan.
tidak mengapa jika kalian mahu meneruskan nya,
asalkan kalian tahu akan batas yang perlu dijaga..


aku takut aku bakal mengulangi kesilapan yang sama,
kita tidak berpacaran tapi kita mesra..
mungkin tiada apa yang berlaku antara kita pada zahirnya
tapi bagaimana pula dengan batinnya..


aku takut jika aku terjebak dengan zina mata,
aku risau jika aku keterlaluan melalui hati
aku tak sanggup berbicara dosa
tidak juga aku mahu mendengar yang bukan hak bagiku..


dan yang pasti aku bukan insan luar biasa
hanya beringat untuk mengelak dosa..
-MIRA-

" if u love and miss that person,
the love can come again when u meet again,
just like playing hide and seek.
no matter where it hides or even if u can't see it,
it must  be waiting at some place for u.
amid the countless chaos,
just like the sincere prayer of love.
the people in love will surely meet again.."





No comments: