i love this game!! tongue twister...

assalamualaikum.....

hari ni meera nak rilek2..mengimbau kembali nostalgia lama..haha.macam lama sangat je..
time sekolah dulu,aku suka libat kan diri dengan banyak benda..syarahan,pidato..forum,tilawah..hafazan,menulis sajak..melukis,mewarna..ape lagi?? netball,softball..hoki..hehe.banyak kan..
menang la jugak..kalu tak dapt tempat kedua or ketiga,tempat pertama..(nak buat riak lak kat sini..haha) tapi bidang sukan..aku slow skit..just involved untuk suka2 je..tak kisah kalau tak menang pon..tapi dah masuk ipt ni,aku tak libat kan diri terus dengan benda-benda  tu dah..kadang-kadang rasa rugi pon ada..so,aku libatkan lah diri aku dengan MPP lak..tapi sekarang dah tak aktif..biar junior2 lak yang handle seme tu..

aku ingat lagi masa form 1..(aku lupa aku datang petang sekolah masa tu untuk pertandingan apa..)dah settle hal aku,,aku merayap kat tempat lain lak..aku masuk dewan kat tingkat 2 masa tu..ada pertandingan tongue twister nama nya..aku tak tahu pon pe benda tu..tiba-tiba cikgu aku panggil aku suruh masuk bertanding..aku join je la..nak cuba2..lagi pon peserta tak ramai masa tu..tiba masa nama aku dipanggil, cikgu aku suruh baca ayat dalam satu kertas ni,,secara jelas dan betul..kalau boleh dalam masa berapa saat entah..aku dah lupa..
tapi kalah..haha..sebab blur,tak tahu apa-apa kan.

then..aku nak tunjuk kan kat korang antara contoh2 ayat yang biasa orang guna untuk pertandingan ni..kalau korang berminat,cuba la dulu baca laju2 ayat kat bawah ni..seronok juga....hehe



A flea and a fly in a flue
Said the fly "Oh what should we do"
Said the flea" Let us fly
Said the fly"Let us flee"
So they flew through a flaw in the flue


The sixth sick sheik's sixth sheep's sick.
(Try saying that one 3 times with speed)

yang ini pula..yang selalu aku sebut time sekolah dulu..

she sells sea shells by the seashore.
the shells she sells are surely sea shells
so if she sells shells on the sea shore,
I'm sure she sells seashore shells..

haha..terbelit-belit lidah den ni ha..
kalau orang melayu, selalu pakai perkataan ni,

biawak buaya (sebut 3x)

dah la...sekejap je nak melepak kat sini..sekian terima kasih..daa



No comments: