peringatan untuk diriku juga....

Andai syurga dan neraka itu tidak ada,mahukah kita beriman kepada
Yang Esa????


"Ya Allah, sekiranya aku menyembahMU kerana takut akan neraka, bakarlah aku di dalam neraka. sekiranya aku menyembahMU kerana syurga, campakkan lah aku dari syurga. namun sekiranya aku menyembahMU semata-mata demiMU, janganlah Engkau enggan memperlihatkan keindahan wajahMU yang abadi kepada ku"
-Rabiah Al-Adawiyah


alangkah bgus nya jika kita juga berada dikalangan ahli sufi seperti Rabiatul Adawiyah.. Subhanallah.
mungkin kita tidak akan sampai kepada tahap  itu, tapi kita sebagai hamba kepada Al-Khaliq,kita harus bersyukur atas segala nikmat yang tidak terkira malah tidak boleh dikira nikmat yang Allah S.W.T berikan kepada setiap hambanya didunia. namun,manusia hanya dapat menikmatinya apabila mereka dekat dengan Allah. nikmat yang sempurna adalah nikmat melihat zat Allah yang mulia..




seorang tokoh sufi yang lain pernah mengungkapkan "orang lain mahu melihat wajahMU ya Allah tetapi aku mahu Engkau melihat wajahku!"wallahualam..

Allah itu Maha Pengampun lagi Maha Penyayang





No comments: