aPa KAtA HatI

"kata hati yang membawa kepada keburukan itu adalah bisikan syaitan sebaliknya kata hati yang baik seharusnya berlandaskan al-Quran dan hadis"

Sabda Rasulullah s.a.w: 
"Akhlak yang buruk merosakkan amal seperti cuka
  merosakkan madu."

Ya Allah..tolong lah aku damaikan hati ni seperti kau damaikan hati orang-orang mukmin. tunjukkan lah aku jalan yang lurus..jika apa yang kau tunjuk kan ini adalah jalan terbaik bagiku, kau redhai lah apa yang bakal aku lakukan..ingin sekali aku menjadi hamba mu yang solehah.. Ya Allah, lama sungguh aku menunggu saat itu... sesungguhnya hanya Engkau yang mengerti apa yang terbuku dihati. jadikan lah diriku seperti apa yang aku impikan supaya kelak aku damai di hadapanMu, Ya Khaliq. Kau telah buka kan pintu hatiku pada malam itu. Kau berikan aku petunjukMu dan aku redha ya Allah jika itu yang terbaik dan aku senang menerimanya..













No comments: