cerita pendek : aKu DaN kENanGan

suatu hari aku berjalan-jalan sendirian di sekitar Kuantan.bukan tak ada kawan nak ajak teman, tapi bagi aku berjalan sendirian tu lagi menyenangkan.. tak menyusah kan ramai orang. nak dijadikan cerita, aku terserempak dengan cikgu  aku sewaktu di kem PLKN Cheneh.. cikgu man tahi lalat org gelar dia..tak silap aku lah. memori tu almost three years,ak pun samar-samar je dengan nama cikgu-cikgu kat sana. masa tu aku sempat berborak kosong dengan cikgu,die pon masa tu tengah dukung anak die yg paling kecil..umur berapa aku tak sempat nak tanya, tapi perempuan..lepas borak tu,kitaorang ikut haluan masing2. masa tu ak teringat blik kenangan aku kat kem. cara cikgu man ajar kiteorang kawad,memamg lawak..haha. macam mana dia ajar wira wirawati bravo berkawad,  tak dapat aku sampaikan kat halaman ni sebab ia sekadar kenangan yang tergambar hanya di fikiran. tak boleh di ukir menjadi lukisan tidak pula boleh disampaikan dengan kata-kata. masa mula-mula terjumpa tu, aku agak terkejut..dalam hati aku, "aku kenal pakcik ni..pernah jumpe tapi kat mana yew??" alangkah gembira nya aku..cikgu man memandang aku dan... "chek..." cikgu memanggil.nama samaran aku kt kem, 'kechek.' sampai sekarang melekat.. rupa-rupanya cikgu masih ingat kan ank murid dia..aku plak yang terkebil2 masa tu..hehe. memori yang memang selalu bermain dalam kepala.walaupun dah lame berlalu, seperti nya baru semalam kami semua terpisah..
 "SEMUA TENTANG KITA"

No comments: