CERITA SEMALAM !!

SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA SAHABAT MEERA

hari ni koi nak bercerita pasal kisah semalam.. oh ! kenapa perlu nak ungkit cerita semalam? ok, sebenarnya bukan mengungkit tak de sebab ye..bagus jugak kita bercerita pasal benda dah lepas ni supaya boleh dijadikan iktibar dan pengajaran.. SEMALAM ADALAH SEJARAH DAN ESOK ADALAH MASA HADAPAN ! cewah..awat veteren je..

apa jadi dengan hari semalam? Pagi semalam, koi dah bersiap sedia dengan barang-barang untuk berjogging, dengan kasut sukan nya, baju dan sluar track nak tukar petang balik kerja nanti.. so, aku bawak beg macam nak g travel la sebab nak angkut laptop dlm beg tu lagi kan..banyak benda jugak nak kena letak dalam beg galas tu...so, pergi kerja naik Rapid Kuantan dalam pukul 8.30am sampai la tempat kerja.. (tapi, sekarang ni aku agak angin dengan Rapid Kuatan sebab dah banyak kali kena tunggu hampir satu jam actually memang satu jam pun menuggu bus sampai ke bustop kadang-kadang tu)..

stop pasal Rapid. ok, pagi semalam macam bese aku bekerja like a boss..haha. then aku msej Sedi untuk kali kedua, jadi ke tak nak berjogging? then dia kata jadi..aku pun ok je la.. after lunch dalam pukul 3 lebih macam tu, aku nampak driver pos laju datang dengan bawak barang besar je..aku pun melulu ke dia dan terus tak semena-mena aku tanya, "nak hantar barang ke?" then bro pos laju tanya, "sini ada nama Shamirah?" ehem2..aku la tu..huhu. ok, sebenarnya bungkusan dari kak Laili, owner kepada baju Muslimah Keesya Couture hantar baju yang aku order. Berita baik nye..semalam aku dah jadi pemborong t-shirt muslimah..hoye ! sebab aku suka berniaga, nak try berniaga baju t-shirt muslimah pulak ! korang boleh window2 shoping kat sini dan nak beli pun boleh..order ngn saya ye..hee.

PROMOT JAP. Baju Muslimah.
aku fikir, baju tu nak hantar ke rumah dulu nak check baju takut ada tersilap ke rosak ke kan.tapi Alhamdulillah semua baju dalam keadaan baik. Seperti yang dijanjikan, Lan member dari Kemaman datang ke ofis aku sebab dia pening pasal Ptptn n AIA insurans. Hajatnya nak g terus ke company tu tapi die nak cek melalui online je dulu so die singgah la ke ofis aku untuk settlekan masalah dia melalui online je.. disebabkan Lan macam terlalu busy, so die memang tak care dah ke baju aku yang baru sampai tu. sempat la aku bagitahu lan, "petang ni nak g jogging !!"dengan rasa happy nye aku bagitahu ke dia sebab dah lama tak berjogging.. tapi die buat tak tahu jugak..ok fine..untuk kali ke-3 aku mesej semula Sedi, jadi tak nak jogging same..then dia jawab "jadi kot?"

PROMOT JAP.. sabun kolagen
sebelum tu Aiman call aku..or aku yang call dia? sudah lupa. Dia tanya soalan rutin then aku tanya dia, boleh ke tak aku nak p berjogging ni? Dia pun macam redha je menjawab, "ikut awak lah !"..  Aku syak dia mesti tak suka..dalam 15 minit kemudian, Aiman sampai ke ofis aku..even Lan tu cuma kawan baik, tapi hati aku berdebar2 sebab Aiman datang, takut dia kata aku curang ke ape kan...tengok muka dia macam mood tak baik je..dengan Lan pun dia tak bertegur sebab dia tak kenal sape orang yang bersama dengan aku ketika tu. Aku syak die ingat tu Sedi la..haha..so,aku kenalkan kepada Aiman, "ni la Lan.."ha,mase tu muka dia dah berubah sikit..muka tak bad mood sangat dah..

selepas beberapa minit tu, Lan beransur meninggalkan aku dan Aiman..then kami berborak pasal baju yang baru sampai tu... mula berbincang untuk masa depan punya business.. lpeas tu Aiman pun beransur tinggalkan aku jugak. ok,untuk kali yang terakhirnya aku mesej Sedi lagi, jadi ke tak nak jogging sebab aku rasa aku perlu bawak balik baju muslimah tu kerumah..malas nak susahkan member suh Sedi hantr baju tu kerumah ke kan..then, jawapan sedi untuk mesej terakhir tu..dia cakap da still kat Sungai lembing?? mase tu nak dekat pukul 5 da..ok, malas panjang cerita aku cancel je p jogging petang semalam.


PROMOT JAP.. stokin baby

Hari ni, Lan datang Stadium-tempat aku bekerja lagi, dia dari Chenor singgah jumpa aku jap..aku pun bagi tahu dia tak jadi p jogging pun semalam..then dia just senyum dan dia kata aku sombong sangat. aku terkejut, sombong??! kenapa cakap aku sombong? then dia kata lagi, awak cakap awak nak jogging semalam, tapi awak lupa sebut InsyaAllah..macam confirm je dapat p jogging semalam kan? ok, aku baru tersedar. Semalam gaya aku bagitahu semua orang nak p jogging macam terlalu over excited pulak..dia tambah lagi..macam awak cakap ke sesape pun, 5 minit lagi aku sampai. dengan konfident je,,tup2..excident tak sampai2 pah ceroh..kesimpulannya, apa-apa perancangan pun sebutla sekali Insya Allah (dengan izi dari Allah) sebab kita cuma merancang Allah yang menentukan.. ok :) nice moment and nice lecture..thanks frenz.. tu je..salam...

p/s boleh baca jgak entry ni, supaya korang lebih memahami kenapa banyak sangat nama lelaki dalam entry aku kali ni..heheh.




No comments: