KISAH AKU SEORANG BLOGGER

SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA SAHABAT MEERA

Hari ni, mood baik untuk menganalisis kepadatan pelawat dalam blog Sahabat Meera. Padat sangat ke??
ok, mula-mula sing up ke dalam www.blogger.com benda pertama dalam kotak fikiran ni, "aku nak tulis apa dalam blog ni nanti?" macam mana saya boleh kenal dengan dunia blog? ok, media massa mainkan peranan penting masa tu. Kalau belek surat khabar mesti ada je terpampang tajuk yang tertulis perkataan blogger.

Mula-mula tu serabut juga nak sign up blogger. weh, macam mana nak sign up ni?? tak boleh pun ! hee..rupa-rupanya nak buat blog kita wajib ada alamat emal dari google sebab blogspot ni under google. so, nak sign up blogspot, first kena ada akaun gmail from google.

ok..dah ada akaun gmail,secara automatik boleh sign up untuk blogger. Entry pertama sahabat Meera? entry pertama bukak la link tu kalau nak tahu..hehe. Entry pertama Sahabat Meera adalah lirik lagu Indonesia, post yang bertajuk Diantara Kalian pada bulan April 2010. Kalau Sahabat Meera nak tahu, Sampai sekarang total pageview entry pertama tu cuma dapat 4 page viewer.haha. lawak tak? Sebab apa agak-agak entry tu langsung tak dapat sambutan? sebab apa entry yang kita post dalam blogspot tak dapat sambutan?

1. Tajuk yang tidak menarik dan  tidak mendapat tempat di dalam hati Mr. Google  
2. Permintaan yang kurang. Maksud dia, keyword entry kita tu tak mendapat tempat yang tinggi dalam search engine google..so, lebih baik tukar tajuk entry kalian tu ye.. 
3. ...... Tajuk entry yang tidal lengkap. Contoh macam kat atas, entry yang berjaya dapat 4 pageview sahaja dari tahun 2010 tu hingga 2013 cuma tertera Diantara Kalian. Lepas ni saya tukar tajuk entry tu,kita tengok perubahan pageview dia. berjaya ke tidak? haha




ok..kite tengok perubahan sebelum dan selepas post stat yg saya dah print scrin ni ye..huhu.
ok..nak out dulu..nanti saya sambung..ada hal plak.. Salam.

No comments: