KEMATIAN YANG MENGGEMBIRAKAN..

SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA SAHABAT MEERA

Perginya Ariel sharon pada 11 Januari 2014 setelah 8 tahun berada dalam keadaan koma. Yup, kematian dia mengembirakan saya !! Semoga dia menerima azab yang setimpal dengan perlakuan zalim yang telah dia lakukan kepada Umat Islam..Sedangkan semasa hayatnya, dia pernah bermimpi dirinya dibakar dengan api.. Bila menulis tajuk ini, iaitu Kematian yang Menggembirakan, teringat pada satu mesej yang dihantar melalui whatsapp oleh seorang kawan yang mana dalam mesej tersebut ada menyebut, antara tanda-tanda hampirnya hari kiamat apabila berlaku satu kematian tapi orang bergembira tentangnya.. (sahih ke hadis tu..??jangan memain dengan hadis)

Adakah ia berkaitan dengan si Ariel Sharon ni?? oh ye, siapa Ariel Sharon ?? dia adalah mantan presiden Israel.. Presiden Israel?? negara mana tu ek? haha, tak ada negara yang bernama Israel dalam dunia ni sebab tu kalau ada sesiapa yang pernah tengok muka depan pasport dia ada tulis, pasport ini sah untuk semua negara kecuali Israel..macam tu la lebih kurang..jap ye, saya nak mencari dalil2 yang mengatakan ada disebut kematian yang menggembirakan tu adalah tanda hampirnya kiamat... (haha..macam menulis blog secara live macam dalam tv lak..)

ok..tak jumpa, InshaAllah saya akan rujuk perkara ni pada para cendekiawan Islam.. betul ke kematian yang menjadi suatu kegembiraan merupakan tanda hampir kiamat adalah dari hadis sahih??


#peringatan untuk diri sendiri, jangan dikejar, jangan dicari bila kiamat itu, tapi perbanyakkan lah amalan untuk kita menempuh hari kemudian.. sekian, Salam Maulidur Rasul,jom berselawat. InsyaAllah..

No comments: