KAT MANA NAK DAPAT KAN NOTA SUBJEK TERTENTU?

SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA SAHABAT MEERA

Hari ni, terasa nak bagitahu sesuatu yang penting khusus nya kepada adik-adik, kakak, abang yang baru nak sambung study ke peringkat yang lebih tinggi.

koi paham..kadang-kadang aok mer nak cari bahan untuk assingment,project, presentation pun payah nak jumpa nota atau bahan nye kan? ok, LISTEN..  banyak sumber rujukan yang korang boleh dapat melalui internet, cuma boleh terima ke atau tak boleh terima nota yang korang dapat tu? jangan sampai cikgu, pensyarah atau member korang sendiri mengamuk sebab nota yang korang cari tu tak kena dengan subtopik atau tajuk yang korang dapat.

ok, disebabkan koi ni dulu study bahagian Pengurusan Perniagaan, maka nya koi cuma dapat tolong carikan sumber nota dari kos yang koi belajar dulu je la.

kalau nak buat projek..final projek la katakan.. korang boleh search perkara yang berkaitan  di :

GOOGLE SCHOLAR. kat sini banyak article, kertas projek yang boleh dijadikan bahan rujukan sebab kebanyakkan nya datang dari student seluruh dunia, jabatan-jabataan tertentu dan pelbagai pihak lagi la. Dulu pun koi banyak merujuk contoh  kertas projek kat Google Scholar ni. Taip je la apa2 yang korang nak cari.
bahan untuk rujukan asg,presentation, ulangkaji, ect. bagi subjek yang ada dalam Dip. Pengurusan Perniagaan :

1.  http://www.managementstudyguide.com (English only)
2.  http://www.scribd.com ( in Bahasa & English)
3.  Perpustakaan
4.  Para pensyarah
5.  Senior yang bijak pandai..

tak larat dah nak tulis panjang2..tengah demam. so, kalau ingat balik laman web yang lain2 tu nanti koi update ataupun korang sendiri tolong member2 yang lain mention laman web yang bgus dalam box comment ok. TQ. bye.

#tolong rajin berjumpa dengan Pensyarah..itu adalah tips yang paling berkesan untuk memperoleh keputusan dan idea yang terrramat bernas. Betul tak?? kalau tak caye tanye depa yang selalu p jumpa lecturer time study kt IPT dulu..

1 comment:

Anonymous said... [Reply]

kalau nak cari nota comercial law, meera taw tak kat mane bley search?