writing is my passion

assalamualaikum dan selamat pagi semuaa..

hello friends..how do you do? first of all, I would like to thank you to all of you for walking around my site.. a very cutest smile for you, friends.. :) nothing much to say this morning because I need to prepare for  my test this evening at 2.00pm. Banking in Malaysia Test..
ok..stop cakap mat salleh coz I tak pandai sangat pon.haha. Actually, pagi ni tetiba lak fikirkan sesuatu.. pagi2 macam ni memamng elok sangat la kalau kita muhasabah diri jap an.. kadang-kadang pilihan yang kita ambil tu just memudaratkan diri kita sendiri je..yelah,bukan semua perkara kita akan dapat tahu akibat dan kesan dia immediately, right? macam aku la..mana la nak tahu kalau seseorang tu bila dah berjanji dengan kita, dia akan hold deal tu.. because some people very easier to forgot their promises.. then what happend to me??
hurmm.macamana nak mulakan?? ok,kita sebagai muslims kene percaya dengan takdir..ketentuan yang telah diaturkan pada kita...so, apa-apa pon..kita kena berpatah balik pada Pencipta kita.. Allah S.W.T.. bila kita minta sesuatu, kita kena yakin Tuhan akan tolong kita...tu yang berlaku pada aku sekarang.. persoalan yang dah tertanam dalam kepala ni almost 4 years..then akhir nya. aku dah jumpa kebenaran tu.. Alhamdulillah..

so..sekarang memang dah takda dah persoalan yang banyak tanda ?????? bagai nak pecah kepala ni.. thanks to Allah S.W.T..sangat2 bersyukur.. tapi ada sedikit terkilan sebab aku tak yakin dengan ketentuan qada dan qadar aku..tu dulu3 punye cerita la.. apa-apa pon,walau seteruk mane pon kita..even seburuk mana pon diri kita ni..hubungan kita dengan mak ayah kena jaga..dan yang paling penting hubungan kita dengan Dia. jangan jauhkan diri kita pada Al-khaliq..sesungguhnya kita adalah golongan yang rugi kalau sombong dengan Tuhan..

sekian sahaja...kuliah pagi pada hari ni..
nampak nye kita dah lari dari tajuk post aku kali ni..hehe..
(ok je kot..aku kan minat menulis..)
jumpa lagi..ilalliqa'...









No comments: