orang yang cepat give up itu adalah orang yg pemalas.....

assalamualaikum.....

sahabat-sahabat,tengah buat apa tu..makan sambil  melepak kat taman ni?? tengah cari bahan asg pon ad ke... apa-apa pon I harap u all happy la selalu ye. bila kita happy, stress pon tak berani nak kacau kita.. Actually, nak kata aku tengah happy pon tak juga ni..bukan ape,tetiba lak rasa give up!! malas nak buat tu,malas nak buat ni..huh. ha,kan dah terbukti, orang yang give up ni orang yang pemalas.. kalau korang tak percaya, ce korang perhatikan siapa-siapa la..bila mereka ni tak berjaya membuat sesuatu, mesti mereka semua ni akan berhenti buat kerja tu..paling best mereka cakap macam ni.. "huh,malas aku buat dah.." tak pun, "dok rok cetong doh ambe lani...malah wak doh..ikot mung la nok wak bende lok.."haha..saje je tu nak tambah perasa.

so,kawan-kawan semua..aku ada macam-macam jenis member..macam korang tak da lak kan.. :p
kebetulan pula aku ni suka ngat perhatikan orang ramai..mesti kalu aku duk pandang mana-mana mamat tepi jalan dorang perasaan aku syok kat depa..ntah pape la..ok,sambung cerita.. aku tengok member aku yang sorang ni..nama dia... Aina. die budak pandai, even kalau dia ponteng kelas pon serupa mcam dia datang kelas jugak..result grmpak je selalu. aina member aku yang tak pernah merungut kata kerja yang di buat tu susah..so, apa yang dia buat??? dia buat je la keje tu sampai siap..haha.. seorang yang cepat belajar.. dat's y dia tak selalu bising kot.
kalau aku?? aku sorang yang pemalas tapi kerja yang aku dapat tak pernah tak siap..suka buat kerja last minit..then bila tak dapat buat,aku meniru je..tapi itu dulu punya cerita..hehehe..sekarang.nak di jadikan cerita..pukul 2 3 pagi pon aku kacaw memeber aku yang suka tidur lambat..text dorang..tanya apa-apa soalan yang tak paham dalam kelas..tu la jadi nya bila semangat tak bertempat..habis semua member aku kacau pada waktu dan ketika yang kurang sesuai..

ingat ye..orang yang cepat give up itu adalah orang yg pemalas.....so,kalau korang tak nak orang mark kalian sebagai budak pemalas,jangan cepat sangat nak give up tu..korang merungut macam2 bukan orang suka pon..aku pon tak suke orang duk merungut kat aku,benda simple je pon tapi tak da apa-apa  pembaikan pon yang depa buat..serupa macam tin kosong da...

salah satu cara nak menigkatkan motivasi diri..ni dari orang yang bertauliah ni..bukan aku reka semata-mata..
PUJI LAH DIRI SENDIRI SECARA LEMBUT DAH HALUS, "BAGUS SAYA HARI INI" SAMBIL MENEPUK BAHU KITA SENDIRI.. (aku pernah juga buat..bukan buat depan orang.riak nama nye tu..then aku rasa seperi orang lain yang sedang memuji aku,sebab ada nya komunikasi badan..masa kita tepuk bahu kita tu,then kita puji diri sendiri...rasa lebih menghargai diri sendiri ;P )










No comments: