CARA DAPATKAN DUIT PENDAPATAN SAMPINGAN

SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA SAHABAT MEERA

sebelum ni saya ada keluarkan post yang bertajuk perniagaan yang paling menguntungkan tapi nak berniaga memerlukan modal kan? walau modal yang tak besar mane pun tapi kita tetap memerlukan modal. so, saya ada  satu berita baik dan saya nak heboh-hebohkan kepada korang semua yang ingin cari duit poket sampingan terutama student2 dan  korang yang masih menanam anggur untuk mencari rezeki yang halal..YANG PENTING TAK ADA KELUARKAN MODAL

1) sekarang ni kan banyak business online yang orang dah buat.so, nak dapat  duit lebih, senang je. korang pi la search mane2 tempat yang ada memerlukan penjual produk atau service / dropship.kalau  nak senang minta la bantuan dengan pakcik Google ataupun pandai2 la search kt Facebook. contoh di facebook ada page yang menjual baju kurung. so, dengan ringan tangan p la PM (Private Message) kat inbox page tu, tanya ada buat dropship tak?atau reseller. kalau bernasib baik akan di replay, "ada..dpt komision 10%. kalau ada orang nak beli baju, bagitaw akak.." haa..tak de keluarkan modal. just tolong jualkan barang dapat komision.

2) kalau ada member, sanak saudara yang tak ada lesen memandu lagi,kumpulkan mereka dan p la bawak ke mane2 tempat atau ejen sekolah memandu untuk mendaftar lesen. Rata-rata ejen sekolah memandu akan memberi komision kepada kita antara RM10-RM30 sekepala. Nak senang p la servey dulu tanya" kalau saya hantar orang kat tempat encik ni berapa komision saya dapat?"

3) kalau selalu ada masa lapang,pergi la jaga tandas.jaga tandas??! bukan tandas rumah ok.. tapi tandas hak milik orang perseorangan atau tandas yang tak ada penjaga. tempat paling untung jaga tandas? ok, terus terang saya cakap tempat rekreasi macam pantai atau air terjun yang berbayar tu..ok, ada lagi, jaga tandas kat mane2 stadium time stadium ada event bola, sukan atau apa-apa event besar la.. kalau tolong jaga tandas secara partime, ada yang bayar gaji kita dengan bahagi dua hasil kutipan orang ramai masuk toilet.
sape cakap tak masyuk?sepupu saya pernah dapat sehari RM100 ok...

4) ok, yang ni..kena muka tebal sikit dan berani. Jadi promoter. Offerkan diri anda nak jadi promoter dan tanya gaji kira macamana? ada yang kira sehari RM50. dapat sale atau tak dapat sale tetap dapat RM. 50 untuk sehari  atau, jadi promoter yang tak ada gaji tapi duit dapat based on berapa banyak pelangan korang dapat tarik. contoh promoter Astro. untung-untung sebulan boleh dapat dlm RM2k lebih.. saya pernah jadi promoter  broadband dan gaji untuk 2 hari RM180 dan promoter sale Astro ada la dalam RM200 lebih untuk total custemors yang berjaya pasang Astro.

masih tak percaya dan tak yakin? Entry ni ditulis atas pengalaman saya sendiri. Apa yang penting kena rajin la..ok.hehe. k la..gerak dulu. Assalamualaikum.

No comments: