PERNIAGAAN YANG PALING MENGUNTUNGKAN

SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA SAHABAT MEERA

pagi ni aku blur saangat dengan ejaan untung..betul ke ejaan mengungtungkan ni? dulu, pernah pergi kem usahawan.boleh kira orang yang bagi ceramah masa tu orang yang berjaya la..jutawan senyap.aku lupa betul nama encik tu. beliau ada bagitahu kami, antara perniagaan yang menguntungkan tu ada empat perkara.
jual ubat, jual baju, jual makanan, dan jual barang kosmetik.. aku pun rasa betul jugak.tapi tu semua memerlukan modal yang besar kan.

so perniagaan apa yang tidak memerlukan modal yang besar? perniagaan melalui internet?? tapi mesti kena ada produk nye jugak kan?kalau cakap buat blog, upload video tu adalah perniagaan yang menguntungkan, mungkin 50/50 je..kalau ada hasil pun mungkin yang tu boleh dikatakan pendapatan tak tetap..

pendek kata, kalu kita nak mulakan perniagaan, perniagaan tu adakah akan bertahan lama, ada pelanggan yang berterusan atau berantai, produk tu menarik minat golongan mana? dan yang paling penting mudah.bukan mudah untuk kita tapi mudah untuk pelanggan la.. so. aku setuju sangat dengan 4 perniagaan yang menguntungkan yg aku tulis kat atas tadi..

jika aku diberi pilihan, aku akan menjual air..air paling laku n paling sedikit modal nya.huhu.betul la kawan2..ce jawab persoalan ni..korang sehari berapa kali minum air??ha..mesti banyak kali kan.member aku ada yang berniaga air.laku kot..masyukk.kalu buat air sedap, hari2 kita rajin berniaga..laagi la ramai orang datang kat kedai kita tu...

lagipun, Nabi  S.A.W  pun amat2 menggalakkan aktiviti perniagaan ni.yang pasti, wajib HALAL ok..
nanti koi buat entry lain plak..pasal berniaga ni..salam.



No comments: