TANDA WAKAF

SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA SAHABAT MEERA..

hye..sihat ke rini? yela..sekarangkan musim hujan. so, jaga la diri tu leklok ye.hari ni topik pasal tanda wakaf.tanda wakaf dalam ayat al-quran memang memainkan peranan yang penting..silap2 bila kita redah je tanda wakaf, dikhuatiri lari lah maksud ayat yang dibaca..

Belajar ilmu tajwid itu Fardhu Kifayah tetapi membaca Al Quran dengan tajwid yang betul adalah Fardhu Ain. Saya pun tak mahir dalam ilmu tajwid n wakaf ni, tapi kita kena belajar la.. lagi satu,belajar ilmu al-quran ni, kita tak boleh sesuka hati hanya buka youtube atau cari kat mana2 tempat rujukan tanpa ada seorang guru yang boleh mengajar. tak gitu ke..baru mana2 kesilapan kita boleh diperbetulkan dengan sempurna. wallahualam..

kat bawah ni saya lampirkan sekali tanda2 asas wakaf diambil dari laman fb Tanyalah Ustaz supaya boleh dijadikan rujukan dan ingatan..bagi yang belum pernah tengok tanda ni, boleh la belek satu persatu helaian al-quran dan cari la se cikgu yang boleh dipercayai untuk mengajar kita tentang hukum-hakam ni..sekian, sama2 lah kita perbetulkan bacaan ayat suci Al-Quran.. in sha Allah..




# BERDOA UNTUK KESELAMATAN SAUDARA KITA DIBUMI GAZA. AAMIN.

No comments: