hidup mahu positif deh..

assalamualaikum...

terasa sangat bosan duduk kat rumah..dah xda kerja nak buat..sebelum ni kerja part time tapi....nak wat cane kena bersara awal lak..hehe. nasib baik aku ada taman sendiri yang boleh aku lepak hari2. ni la dia taman aku.. SAHABAT MEERA punya taman.

kawan2 semua, aku suka perhatikan gelagat orang ramai. rasa nya dah banyak kali aku cakap macam ni dlm blog ni.. tapi malangnya mata aku lebih banyk melihat benda2 yang tak baik..ha, jangan mcam2 ek..maksud aku, kalau aku pandang kiri aku nmpak kebanyakkan orang membiarkan budak kecil menangis sorang2..tak ada orang cara..then, budak tu tak nak diam, orang tu pukul pulak budak tu..ada ke patut?? aku pandang kanan lak, aku tengok cyber cafe, penuh kaum lelaki dalam tu..aku tak kisah pun tapi tak kena waktu..time orang solat jumaat dorang boleh melepak kat cc lg..minta2 terbuka lagi la hati dorang tu..

kenapa jadi macam tu ek..seolah2 manusia sudah hilang pedoman..aku macam mana lak?? aku lagi la.. dari baik jadi tak baik..banyak dose nak kene tebus sekarang..antaranya dosa tinggal solat :( bukan niat saje2 nak tinggal solat pun...

so, bagaimana cara nya kita nak hidup dalam keadaan aman,dan positif?? kalu pendapat aku, cara nak hidup lebih positif adalah dengan cara jangan bersangka buruk pada orang. bersosial..dengan cara yang baik lah.. then,bagi aku..yang paling utama... walau seteruk mana pun kita,even sejahat mana pun kita...jangan sesekali jauhkan diri kita dari Yang Maha Pencipta..yes!! Allah S.W.T.  bila kita jauh dari Dia, gelap hati kita.. sia-sia je lah hidup kalau tak ada pegangan..

sampai sini dulu aku berborak ngan korang ek..nanti kita jumpa lagi..okeyh??





No comments: