first love is always forever... ♥♥♥



                                                  اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

who was your first love..?? I have been  thinking about that for many times but i still not find the answer yet. aku tak rasa pun lelaki yang pertama yang berjaya mencuri hati aku adalah cinta pertama kerana selepas itu aku terjumpa dengan lelaki yang lebih baik dari yang sebelum tu.. jauh beza nya dan aku rasa dia lelaki yang terbaik pernah aku jumpa.

but that boy still not my first love because he was the second one..hehe. sampai la aku berada di penang..finaally..aku berjaya mencari cinta pertama aku yang sebenarnya. alhamdulillah.
macam mana aku berjaya jumpa dengan cinta pertama tu?? aku selalu berdoa supaya hati aku menemui sesuatu yang benar..dan aku dah jump pun. rasa sangat rindu bila tak bertemu..susah senang aku Dia yang jaga...

apa yang aku buat?? asal ada masa free aku akan berjumpa selama mana yang aku nak.. mengabdikan diri hanya padaNya..yes!! my first love is Allah S.W.T.. and everybody should be   like that too. memang aku tak nampak..semua orang tak akan pernah nampak siapa tuhan mereka..tapi kita diberi akal untuk berfikir dan hati untuk merasa bahawa Allah itu wujud. 

rasa sangat seronok..hati jadi tenang..masalah ada pun macam tak ada.so,hidup mesti ada pedoman.. berpandukan kalam suci, al-Quran dan hadis....... sekarang aku agak tergelincir..terbabas pun ada.but i will try my very best to be a good muslimah.. insyaALLAH... korang-korang yang baca,membaca dan terbaca entry aku  ni tolong lah doakan untuk aku sekali yew...thanks.. may Allah bless us.


No comments: