TONTON LIVE CERITA HOBBIT

SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA SAHABAT MEERA

pada hari Sabtu baru-baru ni, koi p melepak kt rumah Along di Bukit Jalil.disebabkan 28 Disember hari tu besday my brother in law, maka nya kakak ke-2 aku (efa) nak belanja abang long tgk wayang. so, Hobbit menjadi pilihan. sebab kite orang ni giler kan cerita Lord Of The Ring.saje la kan nak tahu jgk cerita sebenarnya nye cane.. (konon2 je la)


ok..sape lelaki ni? dalam cerita Hobbit, Martin Freeman memegang watak utama selaku Bilbo Baggins, pakcik kepada Frodo.ingat lagi tak Frodo?ha, ni pakcik dia masa muda2. Bilbo merancang untuk menulis di dalam sebuah buku tentang sejarah kehidupan berkaitan cincin emas, (untuk diberi kpd Frodo) yang menaikkan nama golongan Hobbit ni. korang ingat Gollum atau Smeagal? Smeagal adalah orang yang menjumpai cincin emas tu tapi kemudian cincin tu tercicir.makanya,pakcik Bilbo terjumpa dan dia ambil la cincin tu. dia simpan sampai ke akhir cerita.





misi utama cerita ini adalah uncle Bilbo diminta untuk menghapuskan naga api memandangkan Hobbit mempunyai keistimewaan iaitu golongan yang boleh bergerak pantas,saiz yang sangat kecil, dan bau yang tidak dapat dikesan oleh musuh untuk mendapatkan balik kerajaan orang kerdil.

dalam cerita ini, pengarah filem  Hobbit mengeluarkan watak2 baru, seperti 11 golongan kerdil dan 5 orang ahli sihir.. sebelum tu,dalam filem LOTR, terdapat 4 watak ahli sihir yang telah diperkenalkan..nak tahu ahli sihir yang lagi sorang tu?? ini lah dia..




1)  ingat lagi?? Queen Galadriel
 
2)  dh lupa.. raja elf.

3) gandalf.. pembuat bunga api.

4) Saruman, ahli sihir terhebat.


5) ini lah dia..ahli sihir ke-5 tu..Radagast warner bros, penjaga hutan, sangat sayang akan binatang 
so, koi bg 4 bintang untuk cerita Hobbit.

No comments: