aku bukan lagi seorang penganggur..

assalamualaikum.. dan selamat petang

sekarang,jom dengar aku bercerita tentang apa yang berlaku dengan hidup aku sekarang..
pada 5hb 12 yang lalu aku telah menghadiri satu sesi temuduga di HQ BUMI TERUS MAJU, jaya gading. memandangkan aku candidate yang paling last,tempoh aku ditemuduga agak singkat berbanding calon lain yang mengambil masa hampir 30 minit setiap seorang.masa aku hanya 10 minit..jauh beza sbb mungkin dah masuk waktu lunch. aku ditanya dengan bermacam soalan tp yang paling aku ingat sampai sekarang adalah.. ada basic akaun tak?? aku jawab dah awal2, aku x terrer akaun..haha..then, paling lewat pkul berapa boleh balik kerja..aku jawab pkul 2 3 pagi pun xpe.. (dengan hati yg ikhlas nih..) ke-3 lak soalan nya adalah datang kerja dengan apa?? padahal aku belum diterima bekerja lagi..aku pun jawab ayah yang hantar. lastly soalan dia, bila paling awal aku boleh datang melapor diri?? aku pun jawab esok pun boleh..

nak dikatakan dah jadi rezeki aku, petang tu dalam pukul 3 aku menerima satu panggilan telefon.. 'cik shamirah,awak diterima bekerja di bumi terus maju batu 6 sebagai pembantu penyelian bahagian akaun dan pentadbiran..'amik kaw, kena wat kerja akaun..tp aku tak kisah sebab aku dah bagi taw awal2,kalu aku dapat kerja bahagian akaun, aku nak seseorang untuk membantu aku dalam bahagian akaun.. alhamdullillah.. aku jadi partner ngan kak ct.bagus orang nye..mengajar aku wat kerja satu per satu..thanks kak ct...selain itu, kak atul turut menjadi akak aku kat depatment tu...huhu..nasib baik aku diantara yang muda kat sana..boleh nak manja2 ket..lalala..

xmo jd macam ni...x suke xsuke..

sekian dulu deh...oh,lupa lak,aku start bekerja pada 7hb 12 tahun 2012..sekian, salam..


No comments: